2010. július 10., szombat

Bisan menta teszt, a Syska mestertől


Bisan - Menta (Natúr)
Elkészítés: A szükségesnél 1-2x többször öblítettem ki. Elsőre egy forró vizes 5 perces fürdőt adtam neki. Mintha teát csinálnék belőle. Ezt követte 3 hideg vizes rövid áztatás. Egyenként olyan 3-4 percet áztattam. Végül kézzel kinyomtam belőle a vizet és papírtörlők között teljes súlyommal ránehezedve, ököllel kipréseltem belőle a maradék vizet. Ezt annyiszor ismételtem meg, amíg a papírtörlő már szinte teljesen száraz maradt. Ezt követően alaposan szétszedtem a dohányt. Ráöntöttem az ízesítőt, jól összekevertem.

Érés, érlelés: Minden nap 1x kinyitottam és jó alaposan összekevertem egy villával. Néha többször is összeráztam. Első próbát 4 nappal keverés után csináltam. Utána 7 nappal. Egy közepes (5dl-es) műanyag dobozban érleltem. Félig volt a doboz, így még picit levegőzni is tudott.
Tesztelés: Volt Mya QT-ben és Khalil Mamoon vízipipába is, más-más csövekkel, más-más kerámiába.
Illata: Aki ismeri a régen (vagy még mai is?) kapható mentolos kenőcsöt, amit a mellkasra kentek a gyerekeknek, hogy ne duguljon el az orruk. Ahhoz tudnám leginkább hasonlítani, illetve talán picit fodormentás (fogkrémes). Azonban az illata nagyon erős, aki ismeri a friss Al Fakher menta illatát az sejti miről is lehet szó.
Ízről: Aki szereti az erős, jócskán borsmentás ízt, azoknak új kedvence lesz. Ez a menta egy gyilkos és megmentő egyszerre! Több éve vágyok egy nagyon erős mentára, ami igazán lefagyasztja a torkom. Itt van! Nem csak az illata bivaly erős.
Tömés: Mivel friss nedves volt, így 2 kör szén is mehetett bátran. Nem csökkent az íz!

Konklúzió: Engem hihetetlenül meglepett. Nem hittem volna, hogy lesz ellenfele az Al Fakher mentás aromás dohányának. A Bisan menta győzött! Mivel házilag készíthető instant dohány és 4x kimostam, így nikotin tartalma szinte nem is volt. Íze erős volt és sokáig kitartott. A melegben hihetetlen érzés ezt a mentát szívni, úgy fagyasztja az ember torkát. Nekem kedvencem lett. Sok féle mentás dohánnyal találkoztam már, de ez mindegyiknél erősebb és sokkal hűebben vissza adja a mentát.
10-es skálán egy 9-et adok neki!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése